Trh práce v Evropě – klíčové údaje za 32 zemí

Přemýšlíš o práci v jiné evropské zemi? Pro každou z 32 zemí – všech 27 zemí EU a Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko a Spojené království – tu najdeš klíčové údaje o trhu práce, kde je práce, jak se ucházet o místo, mzdy a pracovní podmínky, brigády a co dělat v prvních týdnech. Obecné rady k hledání práce, životopisu a tvým právům: Jak najít práci v zahraničí – 10 praktických průvodců »

Nalezeno: 32
ZeměNezaměstnanost (15-74)Nezaměstnanost mladých (15-24)Míra zaměstnanosti (20-64)Minimální mzda
Belgie6,2 % (2025; EU: 6,0 %)17,4 % (2025; EU: 15,2 %)72,8 % (2025; EU: 76,1 %)2 234 € měsíčně (červenec 2026)
Bulharsko3,5 % (2025; EU: 6,0 %)13,1 % (2025; EU: 15,2 %)77,0 % (2025; EU: 76,1 %)620 € měsíčně (červenec 2026)
Česko2,8 % (2025; EU: 6,0 %)10,4 % (2025; EU: 15,2 %)82,9 % (2025; EU: 76,1 %)923 € měsíčně (červenec 2026)
Chorvatsko4,9 % (2025; EU: 6,0 %)18,3 % (2025; EU: 15,2 %)74,4 % (2025; EU: 76,1 %)1 050 € měsíčně (červenec 2026)
Dánsko6,4 % (2025; EU: 6,0 %)13,8 % (2025; EU: 15,2 %)79,8 % (2025; EU: 76,1 %)není - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy
Estonsko7,5 % (2025; EU: 6,0 %)20,7 % (2025; EU: 15,2 %)81,7 % (2025; EU: 76,1 %)946 € měsíčně (červenec 2026)
Finsko9,7 % (2025; EU: 6,0 %)21,8 % (2025; EU: 15,2 %)76,3 % (2025; EU: 76,1 %)není – minimální mzdy stanovují kolektivní smlouvy
Francie7,7 % (2025; EU: 6,0 %)19,8 % (2025; EU: 15,2 %)75,4 % (2025; EU: 76,1 %)1 867 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 12,31 € za hodinu (2026)
Irsko4,7 % (2025; EU: 6,0 %)11,8 % (2025; EU: 15,2 %)80,2 % (2025; EU: 76,1 %)2 391 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 14,15 € za hodinu (2026)
Island4,5 % (2025; EU: 6,0 %)9,5 % (2025; EU: 15,2 %)85,8 % (2025; EU: 76,1 %)není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy
Itálie6,1 % (2025; EU: 6,0 %)20,6 % (2025; EU: 15,2 %)67,6 % (2025; EU: 76,1 %)není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy
Kypr4,4 % (2025; EU: 6,0 %)13,5 % (2025; EU: 15,2 %)81,3 % (2025; EU: 76,1 %)1 088 € měsíčně (červenec 2026)
Lichtenštejnsko2,0 % (roční průměr 2025; zdroj: statistický úřad) – ke konci srpna 2026 bylo jako nezaměstnaných registrováno 416 lidí1,8 % (2025, věk 15–24 let; zdroj: statistický úřad)78,3 % (2022; statistický úřad/Eurostat, citováno vládou v květnu 2024)není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy (GAV) pro jednotlivá odvětví
Litva6,9 % (2025; EU: 6,0 %)14,1 % (2025; EU: 15,2 %)80,0 % (2025; EU: 76,1 %)1 153 € měsíčně (červenec 2026)
Lotyšsko6,9 % (2025; EU: 6,0 %)14,8 % (2025; EU: 15,2 %)78,2 % (2025; EU: 76,1 %)780 € měsíčně (červenec 2026)
Lucembursko6,5 % (2025; EU: 6,0 %)21,6 % (2024, nejnovější dostupný údaj)73,9 % (2025; EU: 76,1 %)2 771 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba od 1. června 2026: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) měsíčně
Maďarsko4,4 % (2025; EU: 6,0 %)13,9 % (2025; EU: 15,2 %)81,1 % (2025; EU: 76,1 %)906 € měsíčně (červenec 2026)
Malta3,1 % (2025; EU: 6,0 %)9,6 % (2025; EU: 15,2 %)83,6 % (2025; EU: 76,1 %)994 € měsíčně (červenec 2026); 229,44 € týdně pro pracovníky od 18 let (2026)
Německo3,8 % (2025; EU: 6,0 %)7,1 % (2025; EU: 15,2 %)81,1 % (2025; EU: 76,1 %)2 343 € měsíčně (červenec 2026)
Nizozemsko3,9 % (2025; EU: 6,0 %)8,8 % (2025; EU: 15,2 %)83,4 % (2025; EU: 76,1 %)2 338 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba: 14,99 € na hodinu od 1. července 2026 (věk 21+)
Norsko4,5 % (2025; EU: 6,0 %)14 % (2025; EU: 15,2 %)79,5 % (2025; EU: 76,1 %)není – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy; zákonně závazné minimální mzdy v 9 odvětvích, např. úklid: 236,54 NOK za hodinu (od června 2025)
Polsko3,1 % (2025; EU: 6,0 %)12,2 % (2025; EU: 15,2 %)78,8 % (2025; EU: 76,1 %)1 119 € měsíčně (červenec 2026)
Portugalsko6,0 % (2025; EU: 6,0 %)19,5 % (2025; EU: 15,2 %)79,6 % (2025; EU: 76,1 %)1 073 € měsíčně (červenec 2026)
Rakousko5,7 % (2025; EU: 6,0 %)11,5 % (2025; EU: 15,2 %)77,6 % (2025; EU: 76,1 %)není - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy
Řecko8,9 % (2025; EU: 6,0 %)19,1 % (2025; EU: 15,2 %)71,0 % (2025; EU: 76,1 %)1 073 € měsíčně (červenec 2026)
Rumunsko6,1 % (2025; EU: 6,0 %)26,1 % (2025; EU: 15,2 %)69,0 % (2025; EU: 76,1 %)825 € měsíčně (červenec 2026)
Slovensko5,4 % (2025; EU: 6,0 %)15,3 % (2025; EU: 15,2 %)78,1 % (2025; EU: 76,1 %)915 € měsíčně (červenec 2026)
Slovinsko3,9 % (2025; EU: 6,0 %)12,1 % (2025; EU: 15,2 %)78,3 % (2025; EU: 76,1 %)1 482 € měsíčně (červenec 2026)
Španělsko10,5 % (2025; EU: 6,0 %)24,9 % (2025; EU: 15,2 %)72,4 % (2025; EU: 76,1 %)1 425 € měsíčně (červenec 2026)
Spojené království4,9 % (2025, věk 16+; zdroj: ONS)15,0 % (2025, věk 16–24; zdroj: ONS)75,1 % (2025, věk 16–64; zdroj: ONS)12,71 £ za hodinu od 21 let (National Living Wage, duben 2026)
Švédsko8,8 % (2025; EU: 6,0 %)24,3 % (2025; EU: 15,2 %)81,8 % (2025; EU: 76,1 %)není – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy
Švýcarsko4,9 % (2025; EU: 6,0 %)8,8 % (2025; EU: 15,2 %)82,4 % (2025; EU: 76,1 %)celostátní není - kantonální minimální mzdy v kantonech Basilej-město, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026)

Časté otázky k žádosti o práci a pohovoru

Klíčové údaje: Eurostat (počet obyvatel k 1. lednu 2026; míra nezaměstnanosti a zaměstnanosti 2025; minimální mzdy červenec 2026); pro Spojené království – Office for National Statistics (britský statistický úřad); pro Lichtenštejnsko – národní statistika. Informace o zemích: EURES – Životní a pracovní podmínky, veřejné služby zaměstnanosti a oficiální vládní weby uvedené u každé země. Pravidla, limity a částky se mohou měnit – před stěhováním si ověř oficiální zdroje. Aktualizováno: říjen 2026.

Privacy Policy