Přemýšlíš o práci v jiné evropské zemi? Pro každou z 32 zemí – všech 27 zemí EU a Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko a Spojené království – tu najdeš klíčové údaje o trhu práce, kde je práce, jak se ucházet o místo, mzdy a pracovní podmínky, brigády a co dělat v prvních týdnech. Obecné rady k hledání práce, životopisu a tvým právům: Jak najít práci v zahraničí – 10 praktických průvodců »
| Země | Zákonná minimální mzda |
|---|---|
| Belgie | 2 234 € měsíčně (červenec 2026) |
| Bulharsko | 620 € měsíčně (červenec 2026) |
| Česko | 923 € měsíčně (červenec 2026) |
| Chorvatsko | 1 050 € měsíčně (červenec 2026) |
| Dánsko | není - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy |
| Estonsko | 946 € měsíčně (červenec 2026) |
| Finsko | není – minimální mzdy stanovují kolektivní smlouvy |
| Francie | 1 867 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 12,31 € za hodinu (2026) |
| Irsko | 2 391 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 14,15 € za hodinu (2026) |
| Island | není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy |
| Itálie | není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy |
| Kypr | 1 088 € měsíčně (červenec 2026) |
| Lichtenštejnsko | není – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy (GAV) pro jednotlivá odvětví |
| Litva | 1 153 € měsíčně (červenec 2026) |
| Lotyšsko | 780 € měsíčně (červenec 2026) |
| Lucembursko | 2 771 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba od 1. června 2026: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) měsíčně |
| Maďarsko | 906 € měsíčně (červenec 2026) |
| Malta | 994 € měsíčně (červenec 2026); 229,44 € týdně pro pracovníky od 18 let (2026) |
| Německo | 2 343 € měsíčně (červenec 2026) |
| Nizozemsko | 2 338 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba: 14,99 € na hodinu od 1. července 2026 (věk 21+) |
| Norsko | není – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy; zákonně závazné minimální mzdy v 9 odvětvích, např. úklid: 236,54 NOK za hodinu (od června 2025) |
| Polsko | 1 119 € měsíčně (červenec 2026) |
| Portugalsko | 1 073 € měsíčně (červenec 2026) |
| Rakousko | není - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy |
| Řecko | 1 073 € měsíčně (červenec 2026) |
| Rumunsko | 825 € měsíčně (červenec 2026) |
| Slovensko | 915 € měsíčně (červenec 2026) |
| Slovinsko | 1 482 € měsíčně (červenec 2026) |
| Španělsko | 1 425 € měsíčně (červenec 2026) |
| Spojené království | 12,71 £ za hodinu od 21 let (National Living Wage, duben 2026) |
| Švédsko | není – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy |
| Švýcarsko | celostátní není - kantonální minimální mzdy v kantonech Basilej-město, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026) |
Klíčové údaje: Eurostat (počet obyvatel k 1. lednu 2026; míra nezaměstnanosti a zaměstnanosti 2025; minimální mzdy červenec 2026); pro Spojené království – Office for National Statistics (britský statistický úřad); pro Lichtenštejnsko – národní statistika. Informace o zemích: EURES – Životní a pracovní podmínky, veřejné služby zaměstnanosti a oficiální vládní weby uvedené u každé země. Pravidla, limity a částky se mohou měnit – před stěhováním si ověř oficiální zdroje. Aktualizováno: říjen 2026.