Minimální mzda v Evropě – srovnání 32 zemí (2026)

Přemýšlíš o práci v jiné evropské zemi? Pro každou z 32 zemí – všech 27 zemí EU a Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko a Spojené království – tu najdeš klíčové údaje o trhu práce, kde je práce, jak se ucházet o místo, mzdy a pracovní podmínky, brigády a co dělat v prvních týdnech. Obecné rady k hledání práce, životopisu a tvým právům: Jak najít práci v zahraničí – 10 praktických průvodců »

Nalezeno: 32
ZeměZákonná minimální mzda
Belgie2 234 € měsíčně (červenec 2026)
Bulharsko620 € měsíčně (červenec 2026)
Česko923 € měsíčně (červenec 2026)
Chorvatsko1 050 € měsíčně (červenec 2026)
Dánskonení - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy
Estonsko946 € měsíčně (červenec 2026)
Finskonení – minimální mzdy stanovují kolektivní smlouvy
Francie1 867 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 12,31 € za hodinu (2026)
Irsko2 391 € měsíčně (červenec 2026); celostátní sazba: 14,15 € za hodinu (2026)
Islandnení – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy
Itálienení – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy
Kypr1 088 € měsíčně (červenec 2026)
Lichtenštejnskonení – minimální mzdu stanovují kolektivní smlouvy (GAV) pro jednotlivá odvětví
Litva1 153 € měsíčně (červenec 2026)
Lotyšsko780 € měsíčně (červenec 2026)
Lucembursko2 771 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba od 1. června 2026: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) měsíčně
Maďarsko906 € měsíčně (červenec 2026)
Malta994 € měsíčně (červenec 2026); 229,44 € týdně pro pracovníky od 18 let (2026)
Německo2 343 € měsíčně (červenec 2026)
Nizozemsko2 338 € měsíčně (červenec 2026); národní sazba: 14,99 € na hodinu od 1. července 2026 (věk 21+)
Norskonení – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy; zákonně závazné minimální mzdy v 9 odvětvích, např. úklid: 236,54 NOK za hodinu (od června 2025)
Polsko1 119 € měsíčně (červenec 2026)
Portugalsko1 073 € měsíčně (červenec 2026)
Rakouskonení - minimální výdělek stanoví kolektivní smlouvy
Řecko1 073 € měsíčně (červenec 2026)
Rumunsko825 € měsíčně (červenec 2026)
Slovensko915 € měsíčně (červenec 2026)
Slovinsko1 482 € měsíčně (červenec 2026)
Španělsko1 425 € měsíčně (červenec 2026)
Spojené království12,71 £ za hodinu od 21 let (National Living Wage, duben 2026)
Švédskonení – minimální mzdu určují kolektivní smlouvy
Švýcarskocelostátní není - kantonální minimální mzdy v kantonech Basilej-město, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026)

Časté otázky k žádosti o práci a pohovoru

Klíčové údaje: Eurostat (počet obyvatel k 1. lednu 2026; míra nezaměstnanosti a zaměstnanosti 2025; minimální mzdy červenec 2026); pro Spojené království – Office for National Statistics (britský statistický úřad); pro Lichtenštejnsko – národní statistika. Informace o zemích: EURES – Životní a pracovní podmínky, veřejné služby zaměstnanosti a oficiální vládní weby uvedené u každé země. Pravidla, limity a částky se mohou měnit – před stěhováním si ověř oficiální zdroje. Aktualizováno: říjen 2026.

Privacy Policy